Obchodné podmienky predaja zájazdov
• prevádzkovateľom elektronického obchodu www.calaguna.sk je cestovná agentúra LAGÚNA, so sídlom SNP 1482/138, 017 07 Považská Bystrica
• ponúka zájazdy organizované cestovnými kanceláriami (ďalej len CK) v zmysle Zákona č. 170/2018 Z. z. o zájazdoch, spojených službách cestovného ruchu, niektorých podmienkach podnikania v cestovnom ruchu a o zmene a doplnení niektorých zákonov
• na všetky ponúkané zájazdy má uzatvorenú platnú Zmluvu o obchodnom zastúpení príslušnej CK a plnú moc na predaj uvedených zájazdov
• ponuka zájazdov je pravidelne aktualizovaná cez xml data (elektronické dáta), ktoré sa prenášajú priamo zo servera usporiadajúcej CK
• CA LAGÚNA si vyhradzuje právo na chybu publikovaných cien, termínov a ďalších údajov v ponuke.
• záväzná pre zákazníka je len cena a ďalšie podmienky uvedené na platne uzavretej cestovnej zmluve s príslušným usporiadateľom zájazdu
• predaj zájazdov podlieha Všeobecným zmluvným podmienkam (ďalej len VZP) organizujúcej CK, ktoré zákazník obdrží spolu s návrhom zmluvy
• objednávateľ – ZOZ môže podpisovať len osoba staršia ako 18 rokov a spôsobilá k právnym úkonom Nezáväzná objednávka, zmluva o obstaraní zájazdu, úhrada
• nezáväzná objednávka zákazníka k ničomu nezaväzuje a je prejavom záujmu zákazníka o ponúkaný zájazd, ktorý môže prejaviť rôznymi spôsobmi: interaktívnym formulárom na webe, telefonicky, e-mailom.
• na základe tohto záujmu, CA LAGÚNA overí u CK dostupnosť miest, a informuje zákazníka (telefonicky, e-mailom) o rezervácii, presnej cene a dobe, do ktorej je možné predmetný zájazd rezervovať
• pokiaľ zákazník na základe potvrdenia jeho nezáväznej objednávky prejaví záujem o uzatvorenie ZOZ, CA LAGÚNA dohodne postup so zákazníkom tak, aby bolo možné do ukončenia rezervácie vykonať všetky potrebné úkony
• CA LAGÚNA na základe údajov poskytnutých zákazníkom vypíše ZOZ a túto spolu s VZP a certifikátom zašle zákazníkovi v podobe návrhu
• zákazník nesmie zmeniť, upraviť alebo doplniť (s výnimkou ručne dopísaných alebo opravených osobných údajov cestujúcich a podpisu) v žiadnej časti písomný návrh ZOZ
• ak zákazník súhlasi so znením ZOZ, VZP, zmluvu podpíše a doručí ju CA LAGÚNA (e-mail) a prevedie úhradu, zmluva zo strany objednávateľa sa stáva záväznou podpisom zmluvy a prevedením úhrady
• zmluva zo strany CK sa stáva záväznou, potvrdením objednávky, v prípade nepotvrdenia objednávky zo strany CK, objednávateľovi budú vrátené všetky doposiaľ uhradené prostriedky.
Úhradu objednávateľ vykonáva nasledovným spôsobom:
• priamym vkladom na účet resp. prevodným príkazom, pričom pri prevodnom príkaze má objednávateľ povinnosť zaslať do CA LAGÚNA potvrdenie banky o prevode mailom
• k bezhotovostnej platbe použije objednávateľ VS, ktorý mu CA LAGÚNA oznámil ako identifikátor jeho platby
• termíny úhrad vychádzajú z VZP príslušnej CK a sú vyznačené na ZOZ, nedodržanie úhrad môže mať za následok odstúpenie od Zmluvy zo strany príslušnej CK
Informácie potrebné k nástupu na zájazd (ďalej pokyny)
• informácie, ktoré sú pre klienta nevyhnutné k jeho nástupu na zájazd odovzdáva klientovi CA LAGÚNA
• spôsob doručenia pokynov je dohodnutý v ZOZ pri jej uzatváraní
• pokyny CK doručí CA LAGÚNA a tá ich ihneď preposiela klientovi
• o odovzdaní pokynov si CA LAGÚNA vedie záznam
Odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľa (ďalej storno zájazdu)
• storno zájazdu a jeho spoplatnenie je upravované vo VZP príslušnej CK
• klient zasiela podpísané storno CA LAGÚNA, ktorá ihneď a bez zbytočného prieťahu tento zašle danému touroperátorovi
• CA LAGÚNA pripraví pre klienta písomný doklad o stornovaní zosumarizovaním obdržaných platieb od klienta, s vyčísleným stornopoplatkom a vyčíslenou vratkou pre klienta, zároveň v tomto doklade objednávateľ písomne oznámi, akou formou chce, aby mu bola vrátená zostávajúca suma (či v hotovosti, či na účet). V prípade bezhotovostnej platby, objednávateľ oznámi číslo svojho účtu, na ktorý CA LAGÚNA zašle zostatok zvyčajne do 7 dní od stornovania zájazdu.
• po obdržaní storno protokolu od CK, tento zasiela klientovi
• pokiaľ si objednávateľ zakúpil poistenie sprostredkované CA LAGÚNA a storno spĺňa všetky náležitosti poistného prípadu, CA LAGÚNA sa zaväzuje pripraviť všetky podklady súvisiace so stornom pre objednávateľa a poskytnúť mu svoju súčinnosť pri skompletizovaní poisťovňou vyžadujúcich dokladov
Reklamácia zakúpených a poskytnutých služieb
• reklamáciu je potrebné zaslať písomne hneď (najneskôr do dvoch rokov od skončenia zájazdu) aj s prílohami (reklamačný protokol z miesta pobytu potvrdený delegátom CK resp. recepciou, fotografie a iné dôkazové materiály).
Objednávateľ má možnosť zaslať svoju reklamáciu:
1/ na adresu CA LAGÚNA
2/ na adresu organizujúcej CK
• právne zodpovedný za vyriešenie reklamácie je usporiadateľ zájazdu, čiže organizujúca CK.
• po obdržaní reklamácie túto ihneď zašle CK a táto je zo zákona povinná sa k reklamácii vyjadriť do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
Spracovávanie osobných údajov
• zber a spracovanie osobných údajov v CA LAGÚNA prebieha v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z.
• CA LAGÚNA nijakým spôsobom nezneužije osobné údaje zákazníkov
• zákazník môže svoj súhlas so spracovaním OÚ kedykoľvek odvolať a to e-mailom, resp. poštou
• pri akomkoľvek podozrení s neoprávneným nakladaním s OÚ, má zákazník právo obrátiť sa na Úrad pre ochranu osobných údajov. Ochrana osobných údajov a ich spracovanie bude realizované v súlade so ZOOÚ.
*) skratky používané v týchto obchodných podmienkach:
certifikát – doklad o poistení proti insolventnosti CK
CK – cestovná kancelária, ktorá usporiadava zájazd = obstarávateľ služieb
objednávateľ – osoba staršia ako 18 r. , právne zodpovedná
OÚ – osobné údaje
pokyny – ide o doklady, ktoré objednávateľ a spolucestujúce osoby potrebujú k nástupu na zájazd.
Ide predovšetkým o vouchery (ubytovací poukaz), dopravné ceniny (na autobus resp. letenky), informácie a kontakty (dátum, čas stretnutia, odchodu, delegát, non-stop pohotovostná linka CK) ....a iné presne špecifikované v Zák. o zájazdoch a vo VZP danej CK
VZP – všeobecné zmluvne podmienky, ktorými sa upravujú vzťahy medzi CK a zákazníkom
zákazník – osoba ktorá odoslala nezáväznú objednávku
ZOZ – zmluva o obstaraní zájazdu uzatvorená v zmysle Zák. o zájazdoch č. 170/2018 Z.z.
ZOOÚ – zákon o ochrane osobných údajov
-------------------------------------------------------
Kontrolný orgán:
Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 032/640 01 09
fax č. 032/640 01 08